svar på gamla frågor

kollade lite i kommentarsfältet på ett gammalt inlägg, och jag tänkte svara snabbt på en fråga och länka till en till tjej som har skolios och har opererats :)
(som ni ser är frågorna från januari...)
Emelie:
Det beror på, jag fick en ny mördar-korsett i början på juli, och jag har ännu inte kommit i den än. Detta är den första korsett jag inte har ändrat någonting på, det vill säga värmt ut där det trycker, vilket jag har gjort med alla andra korsetter. Då förlorar de ju formen och blir dåliga, (fast bekvämare).
Så det du kan göra är att försöka att hitta sätt att underlätta där det trycker, och ha på dig korsetten så mycket som möjligt. Hos mig personigen så trycker det konstant och känns som brännsår/knivhugg på högra delen av bröstkorgen och på höger höftkula, då brukar jag lägga mig ner, antingen på hårt golv på rygg, eller i sängen/soffan på sidan så att man underlättar trycket.
Bella:
Hejhej! ser att du nu har opererat dig, och jag hoppas att alt gick bra och att du mår bra nu! (Och att du har kvar din blogg, haha!)
LÄNKE-LI-LÄNK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0